Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Hast du deine Aktivierungs E-Mail übersehen?

Benutzername: Passwort:

Autor Thema: DS needs more mid to high level support  (Gelesen 9550 mal)

Dextolen

  • Stufe 15
  • *
  • Offline Offline
  • Geschlecht: Männlich
  • Beiträge: 1072
  • Kultur: Alle
  • Klasse: Alle
  • Dungeonslayer
  • Hat DS-Material in eine andere Sprache übersetzt DS-Communitykalender Scriptor (Bronze): Fanwerk oder Tool für DS erstellt SL einer Forenrunde DS-Online 500+ Postings Conslayer - Uhrwerk DemoTeam DS-Pet: Besitzt ein DS spielendes Haustier Hat eine Seite mit DS-Inhalten (CampaignLogs, Downloads, Settings oder Tools) Ulf: Hat im März 2013 am Flimmerschwinden teilgenommen und den Ulf gemacht Mitglied der DS-GooglePlus-Gruppe
    • Awards
DS needs more mid to high level support
« am: 20. Februar 2014, 17:26:50 »

I love, love, love DS.  There are tons of D2Go and other adventures for levels 1-4, and even 5-8.

My group is 10-11th level and I am starting to struggle with proper opponents and really struggling to find premade adventures for mid-high level. We play weekly in my campaign and it's a lot of work to develop adventures, loot, opponents, traps suitable for mid level gaming. (Not as hard as other RPGs, mind you).

I've been doing things like - take an orc, boost his attack and defense to 24, increase the HP and XP a bit and call it a "black orc".

What are you all doing to keep it fresh and still be easy to prep?

Swiss~Saga

  • Stufe 14
  • *
  • Offline Offline
  • Geschlecht: Männlich
  • Beiträge: 912
  • Kultur: Waldelfen
  • Klasse: Späher
  • Mehr CONs in der Schweiz!!!
  • Mitglied in einem DS-Club Mitglied der DS-Facebook-Gruppe 500+ Postings
    • Awards
Antw:DS needs more mid to high level support
« Antwort #1 am: 20. Februar 2014, 18:51:57 »

Take an epic adultdragon

And the adventure is so fresch that your Players freezes ;D

Sorry for my bad english ::)
Gespeichert
Ich mache keine Fehler ich stelle nur Minirätsel!


When the GM is away, the players will play!

Chrysophiles

  • Stufe 10
  • *
  • Offline Offline
  • Beiträge: 460
  • Kultur: Gammaslayers
  • Klasse: Schwarzmagier
  • Coloniaera
  • Chronist (Bronze): Hat 1+ DS-Spielsessionbericht gepostet Slaydakteur: Hat an 1+ Ausgaben der SLAY! mitgewirkt Mitglied in einem DS-Club Scriptor (Gold): Inhalte für Printpublikation verfasst
    • Awards
Antw:DS needs more mid to high level support
« Antwort #2 am: 20. Februar 2014, 22:25:39 »

In my opinion, high level play should be more than just cranking up the numbers on monsters, traps and loot. Of course, dialling these up to eleven IS essential, but it's not everything. Upon reaching two-digit levels, characters should already be wielding some influence in the game world. Some hero classes already point in this direction (becoming part of a holy order, for example). D&D, in the olden days at least, gave characters influence automatically - fighters got castles and retainers, wizards a tower and apprentices, etc.
Why not integrate this stuff into DS? Sure, the game would change, substantially maybe, but I don't think that's a bad thing.

On the other hand, that is all theoretical rambling on how I would do it if my campaign reached that stage...
Gespeichert
The time has come for sorcery and swords!

Sphärenwanderer

  • Redaktion
  • Stufe 20
  • *
  • Offline Offline
  • Geschlecht: Männlich
  • Beiträge: 2863
  • Kultur: Alle
  • Klasse: Alle
  • Teilzombifiziert
  • DS-Communitykalender Hat eine Seite mit DS-Inhalten (CampaignLogs, Downloads, Settings oder Tools) Scriptor (Gold): Inhalte für Printpublikation verfasst Beta (Bronze): Hat an einem abgeschlossenen Betatest teilgenommen Festgewachsen: Top 5 der Most-Online Hat 1+ MGQ geleitet Hat 1+ MGQ-Spielbericht veröffentlicht Hat DS-Material in eine andere Sprache übersetzt Chronist (Silber): Hat 4+ DS-Spielsessionberichte gepostet Gehört zu den Oberen 10 Themenstartern
    • Zombieslayers
    • Awards
Antw:DS needs more mid to high level support
« Antwort #3 am: 21. Februar 2014, 10:53:51 »

You have to have in mind that the monsters in the Basic Rules are level 0. Trained orcish mercenaries should be around level 5 - just give them some class levels and proper equipment and the fights get really tough.

A successfull warband of orcish mercenarys could have these stats:

Greifenklaue

  • Stufe 20
  • *
  • Online Online
  • Beiträge: 4836
  • Kultur: Caern
  • Klasse: Späher
  • Schießt schneller als er zieht ...
  • Mitglied der DS-GooglePlus-Gruppe Mitglied in einem DS-Club Hat an 1+ MGQ teilgenommen Hat 1+ MGQ-Spielbericht veröffentlicht Slaydakteur: Hat an 1+ Ausgaben der SLAY! mitgewirkt 1000+ Postings Unser die Besonnenheit: Hat das Arltum Caernos in den Kronkriegen unterstützt DS-Communitykalender Registrierter Betatester Chronist (Bronze): Hat 1+ DS-Spielsessionbericht gepostet
    • Greifenklaues Blog
    • Awards
Antw:DS needs more mid to high level support
« Antwort #4 am: 21. Februar 2014, 10:58:36 »

Maybe this is a theme for a SLAY?
Gespeichert
Find a crew. Find a job. Keep flying

http://www.greifenklaue.de

Keep calm and avoid reavers.

Sphärenwanderer

  • Redaktion
  • Stufe 20
  • *
  • Offline Offline
  • Geschlecht: Männlich
  • Beiträge: 2863
  • Kultur: Alle
  • Klasse: Alle
  • Teilzombifiziert
  • DS-Communitykalender Hat eine Seite mit DS-Inhalten (CampaignLogs, Downloads, Settings oder Tools) Scriptor (Gold): Inhalte für Printpublikation verfasst Beta (Bronze): Hat an einem abgeschlossenen Betatest teilgenommen Festgewachsen: Top 5 der Most-Online Hat 1+ MGQ geleitet Hat 1+ MGQ-Spielbericht veröffentlicht Hat DS-Material in eine andere Sprache übersetzt Chronist (Silber): Hat 4+ DS-Spielsessionberichte gepostet Gehört zu den Oberen 10 Themenstartern
    • Zombieslayers
    • Awards
Antw:DS needs more mid to high level support
« Antwort #5 am: 21. Februar 2014, 11:00:11 »

There will be new fast and easy monster boosters in Slay!02.  :)

Dextolen

  • Stufe 15
  • *
  • Offline Offline
  • Geschlecht: Männlich
  • Beiträge: 1072
  • Kultur: Alle
  • Klasse: Alle
  • Dungeonslayer
  • Hat DS-Material in eine andere Sprache übersetzt DS-Communitykalender Scriptor (Bronze): Fanwerk oder Tool für DS erstellt SL einer Forenrunde DS-Online 500+ Postings Conslayer - Uhrwerk DemoTeam DS-Pet: Besitzt ein DS spielendes Haustier Hat eine Seite mit DS-Inhalten (CampaignLogs, Downloads, Settings oder Tools) Ulf: Hat im März 2013 am Flimmerschwinden teilgenommen und den Ulf gemacht Mitglied der DS-GooglePlus-Gruppe
    • Awards
Antw:DS needs more mid to high level support
« Antwort #6 am: 21. Februar 2014, 20:22:45 »

There will be new fast and easy monster boosters in Slay!02.  :)

 :+1: :thumbup:

Chrysophiles

  • Stufe 10
  • *
  • Offline Offline
  • Beiträge: 460
  • Kultur: Gammaslayers
  • Klasse: Schwarzmagier
  • Coloniaera
  • Chronist (Bronze): Hat 1+ DS-Spielsessionbericht gepostet Slaydakteur: Hat an 1+ Ausgaben der SLAY! mitgewirkt Mitglied in einem DS-Club Scriptor (Gold): Inhalte für Printpublikation verfasst
    • Awards
Antw:DS needs more mid to high level support
« Antwort #7 am: 22. Februar 2014, 11:57:37 »

Those are a really great way to make monsters more dangerous. (Sphärenwanderer gave a preview here).
Leader/heroic/epic quickly lead to hit point bloat, as does simply raising the stats. That is usually not a good thing, as it can turn fights into boring slugfests pretty easily...

To really spice up high-end monsters, I think you should consider giving them special abilities that are not part of the core set, e.g. dealing a little fatigue damage on a crit, going berserk (taking damage to boost attacks), damaging auras that can somehow be deactivated,... That way, you can add more tension to a fight, because the players encounter something unexpected that they have to deal with.

The disadvantage being that calculating CR/XP for these doesn't really work.
Gespeichert
The time has come for sorcery and swords!

SeoP

  • Stufe 12
  • *
  • Offline Offline
  • Geschlecht: Männlich
  • Beiträge: 730
  • Kultur: Alle
  • Klasse: Alle
  • Dungeonslayer
  • DS-Communitykalender
    • Awards
Antw:DS needs more mid to high level support
« Antwort #8 am: 08. April 2014, 20:53:33 »

I'm just pimpin' the enemies given in the rulebook (some plates / better swords / magical stuff / talents / whatever) or create some new by myself according to the players skills...
But the more they level up I try to trap them into riddles resulting to big enemies as they alrdy slayed a huge amount of filthy maggots to get their actual level  :P

The thing is, as your players reached this level, they grew; but the story as well => therefor I see neccessaties to spin on that wheel.
hack n slay for start, epic n historial for mid- and endgame.

cheers
Gespeichert
BIN AUCH AUF DER SLAYVENTIONEN 2017

ansonsten gibbet auch Musique:
www.thetasteofchaos.de